sexta-feira, abril 03, 2015

"The strategic resource is the platform, not the assets it leverages"

Ontem tive a oportunidade de ler "Competing With Ordinary Resources", um artigo sobre a competição baseada em plataformas:
"Given the growth of Internet-enabled platform business models such as Airbnb’s, it seems time to highlight the strategic value of ordinary resources.[Moi ici: Uma expansão que, ao contrário do tradicional na indústria hoteleira, não se baseia na posse das infraestruturas físicas]
...
The mobilization of massive amounts of ordinary resources through platform business models can outweigh the value of a few unique strategic assets.
...
The ability to leverage massive amounts of comparatively ordinary talents and trivial assets through a platform and its ecosystem is not only a game changer, it questions the very principles of by-the-book strategies.
...
1. Platform business models harness the hidden value of ordinary resources.
...
2. The strategic resource is the platform, not the assets it leverages.
...
3. Make sure the cost of the platform does not outweigh its value."
Algo que julgo que se conjuga bem com "Sonae quer internacionalizar conceito de mercearias Meu Super".
.
O hipermercado secou o comércio tradicional, a velha mercearia. O interior das cidades ficou maduro para os Modelo, Pingo Doce, Lidl, Intermarché, Minipreço, ...
.
Agora, as exigências de proximidade e comodidade voltaram a ter prevalência. Como assegurar preços competitivos no espaço do comércio tradicional? Aproveitando o poder da plataforma!

1 comentário:

CCz disse...

http://labs.sogeti.com/5-platform-disruption-design-lessons/?utm_term=The+App+Effect&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=The+App+Effect