sexta-feira, maio 20, 2016

Compreender o contexto

Consideremos uma empresa de vestuário em Portugal e a implementar um sistema de gestão da qualidade segundo os requisitos da ISO 9001:2015.
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Que tipo de factores externos listará ao abrigo da cláusula 4.1?
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Quantas registam coisas como esta, "The rise of athleisure is eating into the profits of regular clothes"?
"Shoppers are spending less on clothes and looking for discounts when they do. Amazon and fast fashion are stealing their customers.
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But there’s another factor hitting these businesses, according to a comprehensive research note by Deutsche Bank. Athletic clothing is taking a bite out of regular clothing’s sales.
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“We see athletic apparel boosting the industry, up 4.1% from 2008-2015 on average,” the authors write. “Meanwhile, non-athletic apparel was up only 0.2% during that timeframe and lagged overall apparel in seven of the past eight years."
Que impacte é que isto vai ter no negócio dos clientes dos seus clientes?
Que consequências nos negócios da empresa?
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Como remediar esta tendência?
Como aproveitar esta tendência?
Que implicações para a estratégia?
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Se não considera estas coisas como é que o sistema de gestão da qualidade é relevante para o negócio?

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