quinta-feira, outubro 19, 2017

"killing products is a necessary component of good management practice"

"The other, equally important observation is that killing products is a necessary component of good management practice. Most companies do this too late. Many companies make the mistake of carrying a large product porfolio, which of course also carries the risk that salespeople focus then on the wrong products. And so it takes courage to ask "Where am I truly competitive? In which areas am I able to deliver outstanding value?" It takes courage to then say, "Okay. I withdraw from products or segments A, B, and C because this is not where I want to be in the future and instead I do something else."
Ler isto e conseguir visualizar logo duas ou três empresas onde isto ainda acontece. E na sua?

Ler isto e recordar uma experiência de 1997 ou 98, em que uma empresa têxtil com marca própria, produzia cerca de 200 referências por época. 12 referências apenas representavam cerca de 90% das vendas.

Um excelente trecho retirado de "Value First Then Price" editado por Andreas Hinterhuber e Todd Snelgrove.

1 comentário:

Paulo Peres disse...

Excelente passagem!!!!
mE lembra muito a necessidade de revisar Value Propositions, para desenhar melhores produtos